دانشیار دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد
سوابق تحصیلی
- دکتری ادیان و عرفان تطبیقی از دانشگاه تهران
برخی آثار منتشر شده
مقاله
- رابطه «عبد و ربّ» به مثابه یک راهکار تربیت اخلاقی. آموزههای قرآنی، بهار و تابستان 1399
- بازتاب برابری خواهی جنسیتی در ترجمه کتاب مقدس. پژوهشنامه زنان، زمستان 1398
- عرفان زنانه: زبان عرفانی در احوال زنان صوفی و قدیسههای مسیحی. مطالعات عرفانی، پاییز و زمستان 1398
- خالد بن یزید: نخستین کیمیاگر در تمدن اسلامی. به همراه جهانآرا شجاعنیا. تاریخ و فرهنگ، پاییز و زمستان 1393
- نگاهی به ردیه نویسی بر مسیحیت در حوزه آذربایجان. به همراه حسن امینیفر. الهیات تطبیقی، پاییز و زمستان 1393
- نگرشی تحلیلی و انتقادی به مفهوم لوگوس از یونان باستان تا آباء کلیسا. به همراه ولی عبدی. فلسفه و کلام، بهار و تابستان 1392
- بررسی مقایسهای لوگوس مسیحیت با کلمه در قرآن. به همراه ولی عبدی. علوم قرآن و حدیث، بهار و تابستان 1391
- طرحی برای بررسی خاستگاهها و ریشههای فتوت در ایران. به همراه فرزانه باخدا. تاریخ و فرهنگ، بهار و تابستان 1390
- نقد و بررسی: واژه های نادر و ویژگی های دستوری یک متن فارسیِ یهودی. نامه فرهنگستان، پاییز 1390
- بررسی لوگوس/کلمه در مجادله های کلامی مسیحیان و مسلمانان در سده های نخستین قمری. به همراه ولی عبدی. ادیان و عرفان، بهار و تابستان 1389
- مقایسه لوگوس مسیحیت با انسان کامل در نزد ابن عربی. به همراه ولی عبدی. مطالعات عرفانی، بهار و تابستان 1389
- حکایات زاهدان و صوفیان در هزار و یک شب. دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، 1387
- کارنامه سه دهه ترجمه کتب ادیان در ایران پس از انقلاب اسلامی. کتاب ماه دین، اسفند 1387
- آیا «تثبیت دلائل النبوة» عبدالجبار را می توان منبعی جدید برای تاریخ مسیحیت دانست؟ جبرییل سعید رینولدز با ترجمۀ منصور معتمدی. معارف، 1382
- بررسی «خدمات متقابل ایران و اسلام» از چند دیدگاه. نشر دانش، تابستان 1382
- انجیل توماس به روایت کشفیات نجع حمادی. هفت آسمان، 1378
- دین یهود و تصوف. نامه فرهنگ، بهار 1377
- آیا ابو حامد غزالی حکومتی تشکیل داد! آیینه پژوهش، 1376